2008. november 21., péntek

Blogszerzők - szerző felvétele, jogosultságok

Amiről most én mint legújabb blogtag (üdv mindenki) írni fogok, az a blogszerzők és jogaik.

Blogunknak ugyebár több szerzője is lehet, nem kell, hogy egyedül írjad a blogodat, mert hogyha mondjuk passzív lennél, akkor ez nagyon hasznos lehet, hogy van más, aki tud helyettesíteni. Blogszerzők fölvételéhez alapból kötelezően adminisztrátornak kell lennünk az adott blogban, mert ha nem vagyunk adminisztátorok, akkor csak azt tudjuk tenni a blogon, hogy írunk bejegyzést / megjegyzést, saját bejegyzéseinket szabadon módosíthatjuk, vagy akaratunk szerint elhagyhatjuk a blogot, más bejegyzéseit azonban nem szerkeszthetjük, nem vehetünk fel szerzőket, nem módosíthatjuk a blog beállításait, és nem rendezhetjük el szabadon, ezeket csak adminisztrátor teheti meg. A blogszerző felvételének módja a következő:

1.: Bejelentkezel Bloggeren.

2.: Kiválasztod az Irányítópulton az adott blognál a beállítások menüpontot.

3.: Rákattintasz az engedélyek menüpontra.

4.: Kiválasztod a szerzők felvétele menüpontot.

5.: Elkezded beírni a kívánt szerzők e-mail címeit, ha többet is fel akarsz venni, akkor vesszőkel választod el őket egymástól.

6.: Ha beírtad, rákattintasz a meghívás gombra.

7.: Ha az illető megkapta a meghívó e-mailt, neki a benne lévő linkre rákattintva be kell jelentkeznie Goggle-fiókjával, ha azonban már be van jelentkezve, akkor csak a jelszavát kell megadnia, és a meghívó elfogadása menüpontot kell kiválasztania.

8.: Ha sikerült, az illető személy már elkezdhet írni bejegyzéseket.

9.: Amennyiben szeretnénk a blog adminisztrátorává tenni a személyt, a blog egyik adminisztrátora végezze el az 1-3. lépést, azután az adminná tenni kívánt személynél az adminisztrátori jogosultságok biztosítása gombra kell kattintani, majd ezt nyugtáznia kell.

10.: "Ha ez mind megvan, élünk boldogan" - tehát ha ez mind jól ment, többszemélyessé vált a blogunk, aminek előnyeit nem nagyon kell szavakba foglalnom, gondolom.

7 megjegyzés:

lomaquilt írta...

Ezt nem egészen értem. Ez a blogbajok ez értem, hogy többszerzős, de a saját blogunk az egyszemélyes, hiszen a saját gondolatunkat akarjuk beirni. Többszerős pl. a Varrjunk együtt, a Közösen fözünk és a Blogbajok. stb. Ez azért jó, mert egy adott problémára jött létre és kérdezni lehet. Aztán aki tud az válaszol. Sokszor még a kezdők is tudnak egymásnak segiteni, nem feltétlenül kell rendszer gazda szinten lenni.

Slayer Gothpaladin írta...

Miért is ne? Enyém is 2007 Májusában egyszemélyesnek indult, de 2008 elejétől már sokszemélyes lett, már vagy 15-en vagyunk ott... Amúgy meg nem tűnt fel neked, hogy ez a blog direkt azért jött létre, hogy tanácsokat adjunk másoknak, valamint hogy kicsit FAQ jellegű? Amúgy meg nem azt írtam, hogy az a célom, hogy AZ ÖSSZES BLOG többszerzős legyen, hanem ezt azoknak írtam, akik azt szeretnék elérni, hogy az legyen!

lomaquilt írta...

Igazad van, én is irtam, hogy vannak a mi témaköreinkben is többszerzős blogok, de a többsége maradjon egyszemélyes, hiszen az a jó. Azt meg külön megköszönnénk, ha időnként tanácsokat adnál, mert sokan alapfogalmakkal sincsenek tisztában. Habár én az irást tartom fontosabbnak, de sajnos a tálalás sem mindegy!

Slayer Gothpaladin írta...

Miért jobbak neked az egyszemélyes blogok? Én sokkalta fontosabbnak találnám azon blogok létezését, amelyik nyílt, többszemélyes...a blog ERRE VALÓ, nem azért, hogy más NE lásson bele világnézeteinkbe...arra ott van a hagyományos analóg jegyzetfüzet. Tanácsokat pedig majd annak fogok adni, aki kér, feleslegesen túl sok értelme nincsen írni!

Babóca írta...

Hogyan kaphatnék meghívót, mert volna kérdésem, problémám.
Örülnék, ha tudnátok segíteni!

bruercsi írta...

Szerettem volna küldeni meghívót, de nincs e-mail címed megadva...
Írd meg és már küldeni is fogjuk!! :)

Ami írta...

Kérdezhetek itt?
Én a blogomat a privát emailcímemre hoztam létre (oké, milyen emailcím van még, ugyebár). Aztán létrehoztam egyet a blognak (főleg azért, hogy a képek elférjenek a blog-emailcím picasajában), és meghívtam saját magam először szerzőként, aztán adminisztrátorként.
A kérdések:
1. Miért van az, hogy a blog-emailről másmilyen a bejegyzésszerkesztő felület, mint a privát emailről (pl. nincs dőlt betű gomb, más a képfeltöltés ikonja és menete)
2. A privát email picasajaból tudok képet feltölteni, több albumból is, a blog-email picasa albumait viszont nem érem el.
Tudna valaki segíteni?

Köszönöm szépen!